Oposició veïnal al traçat del camí de ronda que projecta el servei de Costes de l'Estat entre Tamariu i Aigua-xelida.

Proposen una alternativa que elimina un túnel, una escalinata i s'acosta al mar.

L'associació de veïns i propietaris d'Aigua-xelida, a Palafrugell, s'oposa rotundament al traçat de camí de ronda que ha projectat el servei de Costes de l'Estat entre Tamariu i Aigua-xelida. L'entitat considera que el camí passa massa lluny del mar, no respecta el medi ambient i, a més, es complica amb un túnel de 50 metres i una escala vertical de més de 30 metres. Mentre l'Ajuntament estudia el projecte, l'associació ja ha presentat una proposta alternativa amb «més seny».

14/01/2003
ALBERT VILAR Palafrugell

El camí de ronda projectat pel servei de Costes del Ministeri de Medi Ambient aprofita el primer tram que surt del nucli costaner de Tamariu fins a la cala Aigua Dolça, que és a la banda est. En aquest punt, es projecta un túnel corbat de cinquanta metres, per superar un puig, i el camí comença a pujar de cota per mitjà de zones amb escales. Els veïns recorden que la pedra en aquest punt és «inestable» i que, a més, es crea un punt amb «poca seguretat».
L'altre aspecte criticat pels veïns és a l'altre extrem del camí, on connecta amb un camí ja existent, sota mateix d'Aigua-xelida, que està molt abandonat. En aquest extrem, es projecta una escalinata per anar des de la cota 50,16 fins a la 19,12. «Equival a un edifici de 10 plantes d'alçada», diu l'entitat. A més, aquest desnivell impedirà l'«accés» de la major part de la població al camí de ronda, segons exposa la mateixa entitat.
I, per últim, qüestionen que el camí passi en la major part del seu recorregut per la zona alta. «Sembla més un camí forestal que no pas un camí de ronda litoral», diuen els veïns. Per això, l'entitat ha decidit encarregar al geògraf Miquel Pavón i Besalú una proposta alternativa per donar solucions a les «anomalies» que ells han detectat en el de l'Estat.

L'alternativa
«Volem que quedi clar que som partidaris d'un camí de ronda», va afirmar el president de l'entitat d'Aigua-xelida, Josep Lluís Gallifa, que hi va afegir: «però amb seny». Per això la proposta es concreta a fer passar el camí per cotes més baixes, per acostar-lo al mar, i eliminar el túnel i l'escalinata. I, al mateix temps, afavorir un major respecte mediambiental.
L'entitat va intentar presentar la seva proposta a Costes, a Girona, però no han estat rebuts, ja que, segons el servei, tot es tramita a través dels ajuntaments. Els veïns han decidit presentar un projecte alternatiu. Però, paral·lelament, han fet arribar un altre treball a l'Ajuntament de Palafrugell, que actualment està estudiant el projecte elaborat pel Servei de Costes, perquè el presenti com una al·legació més.

proposta de camí de ronda de Tamariu a la cala d'Aigua Xelida

[Menú principal][Blog][HYPARION][Kritika al Sistema][Argudell][Fincas en venta][Dominios en venta]